En ny begyndelse for dit barn
Velkommen til en verden af forståelse og støtte, hvor jeg her hos Vendepunktet terapi tilbyder Spædbarnsterapi i de naturskønne omgivelser mellem Skanderborg og Silkeborg. Her tilbyder jeg spædbarnsterapi, en terapiform designet til at håndtere og helbrede traumer fra fostertilstanden til barnets tredje leveår.
Grundlaget for livets udvikling
Spædbarnsterapi er ikke kun for de helt små. Børn i alle aldre kan have gavn af denne terapi, der adresserer de mest afgørende og formative år. Det handler om at genoprette en indre balance og fremme en harmonisk udvikling lige fra spædbarnsalderen. Denne terapiform er dybt forankret i forståelsen af, hvordan tidlige tilknytningsforhold mellem barnet og dets omsorgspersoner er fundamentale for både følelsesmæssig og neurologisk udvikling. Du kan læse mere om det her:
Neuroaffektiv udvikling
Genkendelse og heling af tidlige traumer
Selv de helt små kan opleve traumer gennem begivenheder som for tidlige fødsler, hospitalsindlæggelser, tab af en nærtstående, omsorgssvigt, adoption eller adskillelse fra moderen. I spædbarnsterapi arbejder jeg på at frigøre den undertrykte energi og opløse de låste reaktioner i barnets nervesystem. Dette opnås ved at fortælle barnet dets historie på en ærlig og nænsom måde og eventuelt arbejde kropsligt med det, alt sammen i et tæt samarbejde med dig som forælder eller omsorgsperson.
Din rolle som forælder eller omsorgsperson er afgørende i spædbarnsterapien. Ved at inddrage dig tæt i terapiprocessen sikrer jeg, at dit barn føler sig trygt og forstået. Sammen vil vi udforske dit barns unikke historie og arbejde hen imod en heling, der er både dyb og vedvarende.
Se mere her: Erfaringer påvirker hjernen
Individuel terapi
Når du kommer i individuel terapi hos mig, vil vi arbejde med de temaer, som fylder for dig.
Spædbarnsterapi
Det er tilknytningen, vi former og organiserer ikke kun vores følelsesliv.
Terapi til børn
Mange børn kan på et eller andet tidspunkt i deres liv få nogle vanskeligheder.
Supervision
Supervisionens dialogform giver fagpersonen mulighed for at udforske sit fag, sig selv og sin praksis.